FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
[2k3]Blokowanie, kierunki chipsetu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgmaker2003.fora.pl Strona Główna :: Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telomo
Lv 1
Lv 1


Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Sob 20:55, 28 Mar 2009    Temat postu: [2k3]Blokowanie, kierunki chipsetu

Bardzo ważną rzeczą jest blokowanie i kierunki każdego elemntu chipsetu. Żeby wszystko pozmieniać wchodzimy w Bazę Danych




1
1. Tu wybieramy, który chipset chcemy zmienić
2. Tutaj możemy owemu chipsetowi nadać/zmienić nazwę jak i grafikę z jakiej się składa.
3. Każdy chipset jest podzielony na górny i dolny, tutaj z dwu zakładek wybieramy ten, który nas interesuje.
4. Typ terenu - tutaj możemy wybrać, jakiego rodzaju jest poszczególna grafika w chipsecie. Przydatne, by określić gdzie potwory występują, jeżeli nasze walki są generowane losowo.
5. Blokowanie jest potrzebne, by określić czy bohater może chodzić po danym kawałku chipsetu, nie może czy może jest przez niego przesłonięty.
6. Kierunki dzięki nim ustawimy z której strony możemy wejść na dany kawałek chipsetu lub z której nie możemy. Jeżeli robimy krzesło i nie chcemy na nie wchodzić od tyłu, to właśnie tego używamy.
7. Animacja wody - w niej ustawiamy z ilu klatek składa się nasza woda oraz jaka jest tego prędkość.

2 Kierunki
Krótki opis, który w stanowczości wystarczy.
Strzałka w lewo/prawo: możemy wejść na ten kawałek chipsetu z lewej/prawej strony
Strzałka w górę/dół: możemy wejść na ten kawałek chipsetu z góry lub dołu
kwadracik/kropka - z tej strony nie możemy wejść na ten kawałek chipsetu.

3 Blokowanie
Teraz blokowanie, rzecz bardzo ważna w naszej grze. Rzecz ta jest podobna do kierunków, lecz tutaj nie określamy z której strony możliwe jest przejście, lecz po których segmentach można chodzić, po których nie można, a które zasłaniają bohatera.

X - nie możemy wejść na kawałek chipsetu oznaczony tym symbolem
O - możemy wejść na kawałek chipsetu
Gwiazdka - Kawałek chipsetu nas "zasłania". Czyli, kiedy wejdziemy na niego w naszej grze, zamiast zasłonić grafikę, ta zasłoni nas!

4 Typ terenu
Tutaj możemy przypisać każdemu segmentowi naszego chipsetu jaki jest jego typ (woda, las, pustynia, góry...) po to, byśmy nie walczyli z morskimi stworami akurat wtedy, kiedy stoimy na pustyni.

Z panelu po prawej, gdzie są wyszczególnione typy, wybieramy jeden a następnie klikamy na któryś segment chipu. Zauważ, że na chipsecie są liczby. Każda odpowiada odpowiedniemu typowi terenu. By dodać własne typy terenu, musisz wejść w zakładkę Tereny i tam zrobić takie, jakie chcemy.

Myślę, że poradnik przyda się początkującym. Pamiętajcie o jednej, ważnej rzeczy. Kiedy zaimportujecie ChipSet z internetu do waszej gry, musicie pozmieniać jego opcje w panelu, który tutaj opisałem! Ponieważ standardowo każdy nowy chipset jest bez ustawień i w wyniku czego, chodzimy potem po ścianach, oknach, meblach etc.


Ostatnio zmieniony przez Telomo dnia Sob 20:56, 28 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DonKamillo
lv 3
lv 3


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Co cie to interesi xD??

PostWysłany: Sob 22:39, 28 Mar 2009    Temat postu:

To chyba kazdy rozumie. ale tak sie robi lozko, by moc do niego wejsc, a to lozko z RTP jest za male, to jak lozko dla niemowlaka i dorosly facet Razz. Tak czy owak , masz racje jest to wazne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebex
lv 4
lv 4


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 4:58, 10 Kwi 2009    Temat postu:

Dobrze że ktoś to opisał ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgmaker2003.fora.pl Strona Główna :: Poradniki Wszystkie czasy w strefie GMT + 13 Godzin
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     www.rpgmaker2003.fora.pl: pomoc do rpgmakera. Wszystko o czym powinien wiedziec początkujący makerowiec oraz ten bardziej zaawansowany. Zapraszamy!     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin